
![]() |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ | |
| Αρ. Πρωτ.: 56 |
| Αθήνα, 20/04/2026 |
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Σύλλογος Παιδαγωγών Ελλάδας έχει ως πάγια αιτήματά του την επαρκή στελέχωση των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών με μόνιμο παιδαγωγικό προσωπικό και την τακτοποίηση όλων των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου μέσω ΕΣΠΑ. Στα πλαίσια αυτά διαχρονικά διεκδικούμε να βρεθεί μία λύση για τη μονιμοποίηση των εργαζομένων που απασχολούνται με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου στους Παιδικούς Σταθμούς, καλύπτοντας επί σειρά ετών πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Δήμων.
Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι αυτοί έχουν προσληφθεί στο σύνολό τους αξιοκρατικά, με προκηρύξεις υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ και με τη θεσμοθετημένη διαδικασία μοριοδότησης των υποψηφίων. Ταυτόχρονα, είναι δεδομένο ότι χωρίς την παρουσία τους οι μισοί Παιδικοί Σταθμοί θα έκλειναν ή θα υπολειτουργούσαν.
Η μη εξασφάλιση Ευρωπαϊκών κονδυλίων από τον Σεπτέμβριο του 2027 και έπειτα, αλλά και η αποκλειστική χρηματοδότηση της δράσης των Voucher από Εθνικούς πόρους, δεν μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για μονομερή βλαπτική μεταβολή στις εργασιακές σχέσεις των συμβασιούχων ΕΣΠΑ.
Η οποιαδήποτε ενδεχόμενη αλλαγή χρηματοδότησης της δράσης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τροποποιήσει τη διαδικασία στελέχωσης των Παιδικών Σταθμών. Είναι εντελώς παράλογο οι συμβασιούχοι που κατέχουν ήδη τις θέσεις με προκήρυξη ΑΣΕΠ, να κληθούν να συμμετάσχουν στην οποιαδήποτε διαγωνιστική διαδικασία για να επαναπροσληφθούν ως συμβασιούχοι.
Ακόμα και αν δεν εξασφαλιστεί οριστικά η Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα πρέπει να διασφαλιστεί με σχετική νομοθετική ρύθμιση ότι οι συμβασιούχοι ΕΣΠΑ θα παραμείνουν στην εργασία τους και θα εξαιρεθούν εκ νέου από οποιοδήποτε προγραμματισμό προσλήψεων, προκειμένου να συνεχίσουν να απασχολούνται αδιάλειπτα. Μόνο με αυτόν τον τρόπο δεν θα περιοριστεί ο αριθμός των απασχολούμενων και θα εκτελείται απρόσκοπτα η δράση μέχρι την οριστική επίλυση του ζητήματος που θα επέλθει με τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων.
Με τα αιτήματα αυτά στηρίζουμε την κινητοποίηση που αποφάσισε ομόφωνα η ΠΟΕ-ΟΤΑ και καλούμε τα μέλη μας να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη Απεργία. Όλες και όλοι στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24/4, στις 11:00 π.μ., στην Πλατεία Καραϊσκάκη (Καρόλου 24, Αθήνα).
| Για το Διοικητικό Συμβούλιο | ||
![]() |
||
| Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ | |
![]() |
![]() |
|
| ΣΑΛΩΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ | ΧΕΙΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ | |









